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ALMANACH 2016 The Leading Golf Courses

16 THE MARKET RESEARCH TEAM Since the CMC took over the Leading Test Procedure for The Leading Golf Courses in Germany and Switzerland 9 years ago, more than 4000 test- feedbacks have been evaluated. As a specialist for the development of analysis and audit instruments, CMC is also responsible for the quality management of junior support in the German Golf Association and for the quality management of the school golf project ”Abschlag Schule” (tee-off school). These QM programs are an essential part of sustainable golf development in Germany. Furthermore, CMC provides an open opinion poll for golf clubs which are more interested in the opinions of their members than in mean values of pre-conceived evaluation criteria. A training course for all service staff in the golf club rounds off the CMC portfolio. The communications trainer Dr. Norbert Kutschera, winner of a research award, and Sabine Ebner von Eschenbach, a trained Systemic Business Coach (SBC) have developed a practice-orientated training concept to improve the service culture in a golf club, which has been implemented with great success in renowned golf clubs in Germany and in Switzerland. For further information please go to: http://cmc-company.de/qualitaetsmanagement-und-golf DAS MARKTFORSCHUNGS-TEAM Nachdem die CMC vor neun Jahren das Leading-Testverfahren für The Leading Golf Courses in Deutschland und der Schweiz übernommen hat, konnten bereits mehr als 4000 Test-Feedbacks ausgewertet werden. Als Spezialist für die Entwicklung von Analyse- und Audit-Instrumenten zeichnet CMC auch für das Qualitätsmanagement der Nachwuchsförde- rung im Deutschen Golf Verband und für das Qualitätsmanagement des Schulgolfprojektes „Abschlag Schule” verantwortlich. Diese QM-Program- me sind wesentlicher Bestandteil für eine nachhaltige Golfentwicklung in Deutschland. Darüber hinaus bietet CMC eine offene Meinungsbefragung für Golfclubs an, die mehr an der Meinung ihrer Mitglieder als an den Mittelwerten von vorgegebenen Bewertungskriterien interessiert sind. Ein Training für alle Servicekräfte im Golfclub rundet das Portfolio von CMC ab. Der mit einem Forschungspreis ausgezeichnete Kommunikationstrainer Dr. Norbert Kutschera und die zum Systemischen Business Coach (SBC) ausgebildete Sabine Ebner von Eschenbach haben ein praxisnahes Trainingskonzept zur Verbesserung der Servicekultur in einem Golfclub entwickelt, welches in namhaften Golfclubs in Deutschland und in der Schweiz mit großem Erfolg durchgeführt wurde. Weitere Informationen finden Sie unter: http://cmc-company.de/qualitaetsmanagement-und-golf FORSCHUNG RESEARCH

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